Ciklus predavanja "Waldorf u Istri"
Travanj – Srpanj 2023.
Ciklus od 3 predavanja waldorfskih učiteljica kojima je bio cilj proširiti saznanja o tome što je waldorfska pedagogija, kako se uči u waldorfskim školama i zašto, čemu umjetnički predmeti, ritmički dio nastave, pripovijedanje i ručni radovi.
1. Danijela Žura: Suvremeni i svevremeni odgoj i obrazovanje
Cilj predavanja “Suvremeni i Svevremeni Odgoj i Obrazovanje” obuhvaća niz tema koje povezuju tradicionalne principe Waldorfskog obrazovanja s suvremenim potrebama i izazovima. Evo nekoliko ključnih ciljeva predavanja:
Suvremeni Pristup Tradicionalnim Vrijednostima:
- Razumijevanje kako se tradicionalne vrijednosti Waldorfskog obrazovanja integriraju u suvremeni kontekst.
- Razmatranje izazova suvremenog društva i kako Waldorfski pristup može pridonijeti rješenju tih izazova.
Digitalna Prisutnost u Waldorfskom Obrazovanju:
- Prikazivanje kako se Waldorfsko obrazovanje nosi s pitanjem digitalne tehnologije.
- Razmišljanje o ulozi digitalnih sredstava u obrazovanju, uzimajući u obzir principe Waldorfske pedagogije.
Razvoj Kritičkog Razmišljanja i Kreativnosti:
- Naglasak na tome kako se Waldorfsko obrazovanje bavi razvojem kritičkog razmišljanja i kreativnosti među učenicima.
- Prikazivanje konkretnih metoda koje potiču autonomiju i samostalnost u učenju.
Priprema za Suvremeno Društvo:
- Razmatranje kako Waldorfsko obrazovanje priprema učenike za sudjelovanje u suvremenom društvu.
- Isticanje važnosti razvoja socijalnih i emocionalnih kompetencija u suvremenom kontekstu.
Inkluzivnost i Diverzitet:
- Prikazivanje kako se principi inkluzivnosti primjenjuju u Waldorfskom obrazovanju.
- Razmišljanje o važnosti raznolikosti i kako se Waldorfske škole nose s različitostima među učenicima.
Suvremena Umjetnost i Kreativni Izraz:
- Istraživanje suvremenih umjetničkih izraza u okviru Waldorfskog obrazovanja.
- Prikazivanje primjera kako se umjetnost koristi kao sredstvo izraza i sučeljavanja s suvremenim temama.
Otvoren Dijalog o Izazovima i Mogućnostima:
- Stvaranje prostora za otvoreni dijalog među sudionicima o izazovima i mogućnostima suvremenog Waldorfskog obrazovanja.
- Poticanje razmjene ideja i iskustava.
Ovim ciljevima predavanja teži se povezati tradicionalne vrijednosti Waldorfskog obrazovanja s potrebama i izazovima suvremenog društva, naglašavajući njegovu relevantnost i prilagodljivost u današnjem kontekstu.
2. Aleksandra Belković: Čvrstim koracima prema sigurnoj budućnosti – pogled u niže razrede waldorfske škole
Ovakvo predavanje ima za cilj educirati roditelje i učitelje o specifičnostima Waldorfskog obrazovanja u nižim razredima te pružiti konkretna saznanja i primjere kako podržati optimalan razvoj djeteta. Interaktivni elementi, primjeri iz prakse i otvoren prostor za pitanja doprinose angažiranju sudionika i stvaranju pozitivnog okruženja za učenje.
Glavne teme predavanja bile su:
Holizam Učenja:
- Pojašnjenje holističkog pristupa učenju, gdje se naglasak stavlja na razvoj djetetovih sposobnosti, emocionalnog doživljaja i kreativnog izraza.
- Razumijevanje kako su različiti predmeti povezani u integrirani nastavni plan.
Prilagodba Nastave Dobi Djeteta:
- Razmatranje kako se nastavni plan prilagođava specifičnostima razvoja djeteta u nižim razredima.
- Naglasak na igri i kreativnim aktivnostima kao osnovnom dijelu učenja.
Ritam i Rutine:
- Važnost ritma i rutina u dnevnom rasporedu, podržavajući stabilnost i sigurnost za djecu.
- Razumijevanje kako ritmički elementi doprinose emocionalnom i mentalnom razvoju.
Umjetnost u Nastavi:
- Istraživanje kako se umjetnost integrira u svakodnevnu nastavu, uključujući crtanje, slikanje i oblikovanje.
- Prikaz primjera umjetničkih projekata prilagođenih mlađoj dobi.
Pisanje i Čitanje Kroz Priče:
- Naglasak na razvoju vještina pisanja i čitanja kroz pripovijedanje priča.
- Prikaz metoda koje potiču ljubav prema knjigama i čitanju.
Interakcija s Prirodom:
- Razumijevanje kako Waldorfsko obrazovanje potiče povezanost djece s prirodom.
- Ideje za nastavu na otvorenom i korištenje prirodnih materijala.
Roditeljsko Partnerstvo:
- Važnost suradnje između učitelja, učenika i roditelja u procesu učenja.
- Savjeti za roditelje kako podržati Waldorfsko učenje kod kuće.
3. Ana Botički Ćurlin: Jedrimo prema slobodi mišljenja – pogled u više razrede waldorfske škole
Ovo predavanje ima za cilj pružiti uvid u jedinstvene karakteristike viših razreda Waldorfske škole, istražujući kako se pedagoški pristupi prilagođavaju različitim fazama djetetova razvoja. Interaktivni elementi, primjeri iz prakse i dijalog doprinose obogaćivanju iskustva sudionika. Predavanje je obuhvaćalo sljedeće teme:
Uvod u Raznolikost Učenja:
- Pojašnjenje kako Waldorfsko obrazovanje prilagođava pristupe učenju prema specifičnostima svakog razreda.
- Razumijevanje raznolikosti nastavnih metoda i pristupa u višim razredima.
Akademske i Umjetničke Discipline:
- Razmatranje kako se različite akademske discipline integriraju u nastavni plan.
- Prikaz umjetničkih izraza učenja, uključujući dramske predstave, likovnu umjetnost i glazbu.
Individualizirani Pristupi:
- Razumijevanje kako se nastavnici prilagođavaju različitim stilovima učenja i potrebama učenika.
- Prikaz metoda koje potiču individualni napredak u višim razredima.
Priprema za Srednjoškolsko Obrazovanje:
- Razgovor o tome kako Waldorfsko obrazovanje priprema učenike za srednjoškolsko učenje.
- Prikaz elemenata nastave koji potiču razvoj kritičkog razmišljanja i samostalnosti.
Inkluzivnost i Raznolikost:
- Važnost inkluzivnog pristupa učenju, naglašavajući podršku svim učenicima, uključujući one s različitim sposobnostima i stilovima učenja.
- Primjeri prilagodbi u nastavi koje potiču raznolikost.
Projektni Rad i Interdisciplinarnost:
- Prikaz kako se projektni rad i interdisciplinarnost koriste u višim razredima kako bi se potaknula integracija znanja.
- Primjeri projekata koji povezuju različite predmete i potiču istraživački pristup.
Pitanja i Dijalog:
- Otvoren prostor za pitanja sudionika kako bi se potaknula interakcija i dublje razumijevanje.