Ciklus predavanja "Waldorf u Istri"

Travanj – Srpanj 2023.

Ciklus od 3 predavanja waldorfskih učiteljica kojima je bio cilj proširiti saznanja o tome što je waldorfska pedagogija, kako se uči u waldorfskim školama i zašto, čemu umjetnički predmeti, ritmički dio nastave, pripovijedanje i ručni radovi.

1. Danijela Žura: Suvremeni i svevremeni odgoj i obrazovanje

Cilj predavanja “Suvremeni i Svevremeni Odgoj i Obrazovanje” obuhvaća niz tema koje povezuju tradicionalne principe Waldorfskog obrazovanja s suvremenim potrebama i izazovima. Evo nekoliko ključnih ciljeva predavanja:

Suvremeni Pristup Tradicionalnim Vrijednostima:

  • Razumijevanje kako se tradicionalne vrijednosti Waldorfskog obrazovanja integriraju u suvremeni kontekst.
  • Razmatranje izazova suvremenog društva i kako Waldorfski pristup može pridonijeti rješenju tih izazova.

Digitalna Prisutnost u Waldorfskom Obrazovanju:

  • Prikazivanje kako se Waldorfsko obrazovanje nosi s pitanjem digitalne tehnologije.
  • Razmišljanje o ulozi digitalnih sredstava u obrazovanju, uzimajući u obzir principe Waldorfske pedagogije.

Razvoj Kritičkog Razmišljanja i Kreativnosti:

  • Naglasak na tome kako se Waldorfsko obrazovanje bavi razvojem kritičkog razmišljanja i kreativnosti među učenicima.
  • Prikazivanje konkretnih metoda koje potiču autonomiju i samostalnost u učenju.

Priprema za Suvremeno Društvo:

  • Razmatranje kako Waldorfsko obrazovanje priprema učenike za sudjelovanje u suvremenom društvu.
  • Isticanje važnosti razvoja socijalnih i emocionalnih kompetencija u suvremenom kontekstu.

Inkluzivnost i Diverzitet:

  • Prikazivanje kako se principi inkluzivnosti primjenjuju u Waldorfskom obrazovanju.
  • Razmišljanje o važnosti raznolikosti i kako se Waldorfske škole nose s različitostima među učenicima.

Suvremena Umjetnost i Kreativni Izraz:

  • Istraživanje suvremenih umjetničkih izraza u okviru Waldorfskog obrazovanja.
  • Prikazivanje primjera kako se umjetnost koristi kao sredstvo izraza i sučeljavanja s suvremenim temama.

Otvoren Dijalog o Izazovima i Mogućnostima:

  • Stvaranje prostora za otvoreni dijalog među sudionicima o izazovima i mogućnostima suvremenog Waldorfskog obrazovanja.
  • Poticanje razmjene ideja i iskustava.

Ovim ciljevima predavanja teži se povezati tradicionalne vrijednosti Waldorfskog obrazovanja s potrebama i izazovima suvremenog društva, naglašavajući njegovu relevantnost i prilagodljivost u današnjem kontekstu.

2. Aleksandra Belković: Čvrstim koracima prema sigurnoj budućnosti – pogled u niže razrede waldorfske škole

Ovakvo predavanje ima za cilj educirati roditelje i učitelje o specifičnostima Waldorfskog obrazovanja u nižim razredima te pružiti konkretna saznanja i primjere kako podržati optimalan razvoj djeteta. Interaktivni elementi, primjeri iz prakse i otvoren prostor za pitanja doprinose angažiranju sudionika i stvaranju pozitivnog okruženja za učenje.

Glavne teme predavanja bile su:

Holizam Učenja:

  • Pojašnjenje holističkog pristupa učenju, gdje se naglasak stavlja na razvoj djetetovih sposobnosti, emocionalnog doživljaja i kreativnog izraza.
  • Razumijevanje kako su različiti predmeti povezani u integrirani nastavni plan.

Prilagodba Nastave Dobi Djeteta:

  • Razmatranje kako se nastavni plan prilagođava specifičnostima razvoja djeteta u nižim razredima.
  • Naglasak na igri i kreativnim aktivnostima kao osnovnom dijelu učenja.

Ritam i Rutine:

  • Važnost ritma i rutina u dnevnom rasporedu, podržavajući stabilnost i sigurnost za djecu.
  • Razumijevanje kako ritmički elementi doprinose emocionalnom i mentalnom razvoju.

Umjetnost u Nastavi:

  • Istraživanje kako se umjetnost integrira u svakodnevnu nastavu, uključujući crtanje, slikanje i oblikovanje.
  • Prikaz primjera umjetničkih projekata prilagođenih mlađoj dobi.

Pisanje i Čitanje Kroz Priče:

  • Naglasak na razvoju vještina pisanja i čitanja kroz pripovijedanje priča.
  • Prikaz metoda koje potiču ljubav prema knjigama i čitanju.

Interakcija s Prirodom:

  • Razumijevanje kako Waldorfsko obrazovanje potiče povezanost djece s prirodom.
  • Ideje za nastavu na otvorenom i korištenje prirodnih materijala.

Roditeljsko Partnerstvo:

  • Važnost suradnje između učitelja, učenika i roditelja u procesu učenja.
  • Savjeti za roditelje kako podržati Waldorfsko učenje kod kuće.

3. Ana Botički Ćurlin: Jedrimo prema slobodi mišljenja – pogled u više razrede waldorfske škole

Ovo predavanje ima za cilj pružiti uvid u jedinstvene karakteristike viših razreda Waldorfske škole, istražujući kako se pedagoški pristupi prilagođavaju različitim fazama djetetova razvoja. Interaktivni elementi, primjeri iz prakse i dijalog doprinose obogaćivanju iskustva sudionika. Predavanje je obuhvaćalo sljedeće teme:

Uvod u Raznolikost Učenja:

  • Pojašnjenje kako Waldorfsko obrazovanje prilagođava pristupe učenju prema specifičnostima svakog razreda.
  • Razumijevanje raznolikosti nastavnih metoda i pristupa u višim razredima.

Akademske i Umjetničke Discipline:

  • Razmatranje kako se različite akademske discipline integriraju u nastavni plan.
  • Prikaz umjetničkih izraza učenja, uključujući dramske predstave, likovnu umjetnost i glazbu.

Individualizirani Pristupi:

  • Razumijevanje kako se nastavnici prilagođavaju različitim stilovima učenja i potrebama učenika.
  • Prikaz metoda koje potiču individualni napredak u višim razredima.

Priprema za Srednjoškolsko Obrazovanje:

  • Razgovor o tome kako Waldorfsko obrazovanje priprema učenike za srednjoškolsko učenje.
  • Prikaz elemenata nastave koji potiču razvoj kritičkog razmišljanja i samostalnosti.

Inkluzivnost i Raznolikost:

  • Važnost inkluzivnog pristupa učenju, naglašavajući podršku svim učenicima, uključujući one s različitim sposobnostima i stilovima učenja.
  • Primjeri prilagodbi u nastavi koje potiču raznolikost.

Projektni Rad i Interdisciplinarnost:

  • Prikaz kako se projektni rad i interdisciplinarnost koriste u višim razredima kako bi se potaknula integracija znanja.
  • Primjeri projekata koji povezuju različite predmete i potiču istraživački pristup.

Pitanja i Dijalog:

  • Otvoren prostor za pitanja sudionika kako bi se potaknula interakcija i dublje razumijevanje.